Stygge scener på felt L


Voldsomme scener på felt L
Så var dagen kommet. AaFK og Brann har gjort det de kunne for å unngå å møte hverandre de siste årene, men i 2023 klarte de det ikke. Det ble bom så det holder faktisk! Først ble det seriekamp 4.juni og så møtes de jammen 7.juni til cupkamp. Det er jo mest synd på AaFK selvfølgelig som er inne i en grusom sportslig tidsalder. Men Brann kom seirende for å seire, som det står i skriften. Og nok om det. Det var urettferdige lag og 1-3 var bare en høflig hilsen fra gode venner i sør. 

Men for Brannmann ble det en kamp om livet denne søndag ettermiddagen. I det jeg har satt meg ned på felt L (sesongkortplassen min), ble jeg overfalt. Jeg hadde kledd meg diskret i sort og blått, kun ikledd et lite Brannskjerf rundt halsen. Men det var nok til at oksen så rødt. En busemann i lys brun boblejakke kom bakfra og løftet 92 kg tunge meg opp fra stolen. Han ville kaste meg ned på banen, og Brannmann kjempet vilt en kamp for å overleve den brutale sunnmøringens angrep. Når han oppdager at Brannmann er sleip som en ål, tar han skjerfet mitt i stedet og gir til det ordførerkandidaten i Ålesund kommune i stedet. KRF velgeren Brannmann tuslet slukøret bort til AP-dronninga og fikk levert tilbake skjerfet mitt. "Tilgi han, for han vet ikke hva han gjør", fikk jeg liret ut av meg til kandidaten.

Senere i kampen skjedde det igjen. I stede for å fryde seg over at Moses kom over Rødehavet og score 
1-0, tar han heller noe annet rødt og kaster det veggimellom på Color Line. Nok en gang måtte Brannmann på skjerfjakt.

Men vi i Brann er vant til tøffe tider, og all fokus ble lagt på det sportslige denne kvelden. Så da blir det ikke anmeldelse denne gangen. Neste gang tror jeg at jeg låser meg selv inn sammen med Bataljonen. Livsfarlig på Color Line når slike supportere går løs i betongtrappene. 

Dommere har også følelser

I en av Europas "korteste" fotballigaer (Primera Liga serverer uhorvelige mengder kort hvert år) fikk vi se noen rørende scener denne helgen. Lahoz dømte sin siste PL kamp. Da rant tårene. Livebildene viser klemmer fra begge lag, dommerkollegaer osv. Dette viser at det er ikke bare spillere og trenere som kjenner på tårekanalene i pressende situasjoner. Vakkert bilde fra den spanske dommeren som i år har delt ut 77 gule kort på 20 kamper i PL. 11 gule i CL på 3 kamper. Brannmann ønsker 46 åringen lykke til som blåsepensjonist.

Blogg er lønnsomt
Siden jeg gjorde re-debut som Brannmannsblogger så har inntektene mine økte enormt. Konto stod i 78,- når jeg startet opp igjen, og pr 5.6 har konto økt til 79,90! Jeg takker for alle som har åpnet annonser i bloggen og dermed bidratt til denne økningen. Trykk gjerne mange ganger, og del bloggen med dine venner så skal du se at hundrelappen rundes før nyttår:-)

Helgens kamper

Eliteserien
Alle kampene fikk tre mål eller mer denne runden. Da føler jeg at gullserien vår er på vei dit vi vil. Villest var det i Stavanger der Molde slanget seg til 4-3 seier. Brann altså - Brann altså - Brann altså. Nok om den saken:-) 

For AaFK og HamKam ser det nå vanskelig ut. Men så tidlig i sesongen er det fortsatt kort vei opp til fjellgrunn - men da må ting begynne å skje.. Ellers imponerende av TIL og Sandefjord som tøffer seg opp med gode seiere. 

Skikkelig nedtur at Rosenstyret vinner, men jeg tror ikke gleden blir langvarig. 

Borettslaget
Triste tider for Hødd. Marginer imot hele veien. Keepertabben mot Mjøndalen kan du se i reprise på en hver G07 kamp, og tap 1-2 på overtid mot Nedre Eikers stolthet er tøft. Kristiansund klarer heller ikke å følge opp sin del av fylkesavtalen om massivt opprykk fra Møre og Romsdal. 2-0 borte mot Koffa lar seg ikke høre. Nå er det saftbygda Sogndal som er heitest sammen med Kongsvinger og Ranheim. Visste du forresten at Forræder på TV2 blir spilt inn i Kongsvinger?

Postkasseligaen
Her skulle de to sunnmørslagene møtt hverandre mandag, men avlyst pga snø på banen i Ålesund.

Tippeligaen
Nydelig seier av Hødd 2 borte mot Kamma2. 3-4 ble det til slutt der seks av målene kom i første omgang! Volda reiste til våpenlandet Raufoss og fikk jammen røska med seg tre poeng hjem. 3-1 bort på diarelagets andrelag var skitbra!! Vika spiller mandag mot Sogndal 2.

Twitterliga 1
Har vært litt brutal mot Rollon i det siste, men nå slo de tilbake. 8-1 mot nedrykksrival Volda 2 er intet mindre en glimrende. Herd også var brutal med 5-1 borte mot Langevåg. Langevåg har også rukket å tape 2-3 mot SIF/Hessa siden sist. Grattis også til Blindheim som endelig tar en seier. 3-2 hjemme mot Aksla bringer optimisme inn! Herd leder nå foran Ørsta og Bergsøy. Er det slik det kommer til å være ut sesongen nå? Ørsta tar iallefall tre poeng neste med bortekamp mot Volda 2. Herd får det hakke tøffere borte på Atlanterhavsparken, men bør vinne.

Twitterliga 2
"Fjordkraftligaen" kunne vi døpt det til nå. Ørskog, Stordal eller Sande kunne ikke stille lag sist, så her mangler tabelleder en kamp. Sykkylven og Stranda er to "gode" naboer, og begge vant sine kamper sist med grei margin. Det samme gjorde Emblem, så da varer showet enda i toppen av denne sunnmørske chamionsship versjonen av en liga! 

9 divisjon Oslo
"The Son" har tatt sommerferie, men debutant Øystein Hidle markerte seg med kampens eneste scoring da OB3 vant 1-0 mot munkene på St Olavskameratene. Dermed er laget vårt på andreplass i denne divisjonen.

Da trykker jeg send, med en lovnad om å holde meg borte fra livsfarlige Color Line på onsdag. Brann vinner lett uten min hjelp!

Kommentarer