Alle gode ting er tre

Bilderesultat for far datter
Verdens tøffeste Brannmann
Brannmann har aldri hatt rykte på seg å være en veldig sterk mann. Sånn akkurat passe vil mange si. The Son har for lengst lagt meg i bakken, men det bryr ikke meg. Jeg har aldri vært opptatt av styrketrening. Det er faktisk såpass kjedelig at jeg ler når jeg kjører forbi alle disse innendørs hamsterburene noen kaller treningssenter.

I de tidene The Son var spiller på AaFK sin junioravdeling var Brannmann oppmann. Jeg styrte og stelte med opplegg rundt kampene på Color Line. Kiosken vi hadde var kun provisorisk med opprigging av et vaklete bord på tribunen. Jeg kjøpte inn en kasse med mineralvann før hver kamp, og kokte kaffi og bakte kake. 

Før en av disse kampene på Color Line, skulle Brannmann rigge opp denne vaklebua på tribunen. Vi benyttet oss av en inngang på motsatt side av stadion, med den konsekvensen at jeg måtte ta meg over selve gressmatten for å komme til tribunen. Når jeg ankom kunstgresset stod Trond Fredriksen og hans nedrykkstruede tropp og pratet i østlig ende av stadion. Brannmann bar allerede tungt med sine fiskebollemuskler, og var allerede dyktig sliten av bæringen. Derfor falt jeg for fristelsen å pile over midten av banen siden A-laget stod og pratet 50 meter unna likevel.

Men det skulle jeg ikke gjort! For da jeg krysset midtsirkelen hørte jeg en brølende løve rope! Sakari Mattila hadde sett denne fjomen som nå bevegde seg "usynlig" over matten. "Hey you!!! Get the hell out of here!! We are working here!!!!!!!!" Brannmann glemte alle svakheter og pilte av banen - med 24 flasker i en kasse. Brusen ble til tungtvann og kroppen svettet tungt. For første gang i mitt liv fikk jeg trøst av Erling Ytterland når jeg kom meg vel i havn. "Ikkje bry de" var trøsten. Som Brannsupporter så bryr jeg meg selvsagt ikke, og når jeg ligger og dagdrømmer om dette marerittet, tenker jeg på hva jeg egentlig burde gjort i denne situasjonen (dersom jeg var sterk).

Jeg burde satt fra meg flaskene, godt mot A-gjengen og bedt om hjelp. "Dere trenger all trening dere kan få looosers", burde jeg sagt. "Har dere ikke annet å gjøre en å kjefte på en supporter til et lag som faktisk KAN vinne serien???", kunne jeg også sagt. "Here is a guy who is working for the futureplayers - you are going to drop down in det Borettslaget league!!", kunne jeg også sagt.

Uansett, nå har Sakari blitt trippel far - trillingfar til TRE jenter! Han trenger ALL sin kompetanse til å jage beilere ut fra egen hage når døtrene når den alderen. Brannmann gratulerer, tilgir og ønsker lykke til med oppsedinga av sine barn.


Hur skal det gå?
Treningskampene er i gang. Alle som prøver å tippe utfallet av de ulike divisjonene i 2019, har alle antenner ute for å finne ut tilstanden i de ulike klubbene. 
Mitt lag, Emblem har hittil tapt 0-2 mot SIF/Hessa og vunnet 2-0 mot Herd. Hvordan er det mulig? Du må nesten ha sett kampene for å forstå. Mot SiF/Hessa hadde Emblem nesten et juniorlag. Mot Herd var Emblem fulltallig, mens Herd prøvde ut mange spillere. Herd tapte også 0-7 mot Brattvåg, så det er vel snart på tide at Herd finner ut hvem som skal få være med på leken i år? Hødd har vi jo hørt ikke ha spillere. Likevel vinner de over Spjelkavik. Det må være et dårlig tegn for Vika. Tape for et spøkelseslag er ikke stas.

Brannmann savner også Voldasupporter.com som var en glimrende kanal for oppsummering av treningkamper. Noen som vet hva som har skjedd. Det står på nettsiden at domene har utløpt. Noen som har sett hvor det har løpt? Uten Voldasupport blir det ekstra vanskelig å tippe tabeller i år!

Når det gjelder spillere som bytter klubber er dette også interessant å følge med på. Brannmann har et inntrykk av at det er lite forflytning i breddefotballen. Dette skyldes nok hard patriotisme på bygdene. Man svikter liksom ikke HaNo for å søke lykken i Harøy. Når vi kommer til Tippeliga (3.div) og Posten (2 div) er tilstanden en helt annen. Her fyker ungguttene rundt som noen lottoballer, i røde, blå og gule drakter, på jakten etter gull og grønne skoger. Kun en av disse unge har tatt steget opp i løpet av vinteren. Parfait (ex Skodje, AaFK og Herd) har fått kontrakt med diarelaget Raufoss. Stas for unggutten, og et godt springbrett videre i karrieren dersom han får spilletid på Toten.  

Brannmann starter sin tabelltipping i god tid før påske. Jeg er redd for at i år blir det mer TIPPING en vitenskap det som kommer fra denne kanten.

Da takkes det for denne gang. Kun et par mnd igjen til seriestart i breddefotballen nå!

Kommentarer

  1. Voldasupporter: https://www.facebook.com/groups/2232205210391706/

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Ris og ros her. Heia Brann!