Halvårsvurdering

Bilderesultat for fotball sommer
Blogglistenhits

VM
Da er det stort sett ferie i breddefotballen, og alle glade amatører kan bruke all sin treningstid på å lære av verdens beste landslag. Brannmann sluker det meste og koser seg rått i disse turneringstidene. Det er trygt og godt å ha de fleste kampene på rikskringkastingen, og innimellom få litt ungdommelig stemning fra TV2. Noen endringer har fotballen tatt i løpet av dette mesterskapet. VAR er gjennomdiskutert og Brannmann er positiv. Det blir helt topp når Sunnmøre Fotballkrets nå skal kjøpe inn 20 busser med high-tek utstyr som skal svinge seg inn på breddefotballens arena. Blir gøy når fem dommere skal sitte i en buss og vurdere alle situasjonene Richard Olsen er usikker på når Emblem guttunger stormer i angrep - samtidig som Sindre Knudsen tegner en stor TV i luften. Ellers ser jeg også at det ikke lenger gir gult kort på å sparke bort ballen. Det er også inn å sparke motstander på leggen. Brannmann lurer på om samme trend fortsetter i breddefotballen?

Lille speil på veggen 2
Like raskt som forrige blogginnlegg ble publisert så dukket det opp en avklaring på speilet på Herd. Det var IKKE Fortunajenter som ødela dette med vilje. Det hele var et uhell, og Herd har ordnet opp selv. Rett skal være rett, og Fortuna har tatt ferie på topp.

I stede for rundegjennomgang vil jeg denne gangen se litt til egne tabelltips og gjøre opp status på sesongtipset mitt.

Tw1: Brannmann tippet Bergsøy på topp, og mens Herøyspelet 2018 spiller for full musikk så stemmer alt på Havila stadion. Kun feilskjæret på Color Line første serierunde holder de tilbake fra tabelltoppen. AaFK 2 leder, men Brannmann plasserer de på tredjeplass. Jeg holder på at AaFK 2 ikke rykker opp. Nå forsvant Waagan til Spjelkavik, og det skulle ikke forundre meg om flere blir å finne i andre farger til høsten. Volda ble tippet på andreplass, men har foreløpig ikke levd opp til tipset. Men de grønnkledde er med der oppe og med nye studenter på plass i august kan fremdrift forventes. Rollon var tippet på fjerdeplass, og er for øyeblikket å finne på sjette. Men også her er det så jevnt at Brannmann er fornøyd med tipset. Brannmann tippet sitt eget Emblem på femteplass. Portotrøyene har prestert hakket bedre en som så, og får å være en bygd uten butikk så har laget prestert enormt. Kan det faktisk være Norges beste lag uten en matbutikk i bygda?
Sif/Hessa var plassert på sjette og er på sjuende, mens Ørsta var tippet på sjuende men er på fjerde (Men her er det verdt å merkes seg at Ørsta har MANGE matbutikker:-). Brannmann tippet bunnen slik fra 8 plass til 12:
Sykkylven, Valder, Godøy, Hareid, Larsnes/Gursken.
Virkeligheten ser slik ut:
Valder, Larsnes, Hareid, Godøy og Sykkylven.
Alt i alt er Brannmann fornøyd så langt. Alle lag er omtrent der de var forventet. Så får vi se fra august til oktober om lagene kan plassere seg slik jeg forventer de gjør det.

Tw2:
Her skriver jeg lagene slik jeg tippet dem og faktisk plassering i parantes:

Langevåg (6)
NorborgBrattvåg2 (2)
Blindheim (1)
Herd 2 (9)
Hovdebygda (5)
Stranda (3)
Skodje (4)
Ellingsøy (8)
Volda 2 (7)
Fjørtoft (12)
Guard (10)
Sæbø (11)
Alt i alt er lagene der jeg tippet dem, bortsett fra Herd2. Stranda og Skodje er surprise og har overprestert. Blindheim feirer opprykk med ny fin tribune. Brannmann er imponert og på Emblem klør man seg på månen over hvordan man kan overgå dette?

Eliteserien:
Jeg tippet Brann på femteplass, og med 0-4 mot Håland på søndag er jeg ikke snauere en å tenke at dette er ikke over. Rosenborg vinner til slutt uansett, men det hadde vært gøy med sølv da...

OBOS:
Jeg hadde ikke AaFK på topp, så her må jeg innrømme kraftig feil i tipset mitt. Laget ser solid ut og jeg tror de gjør tipset mitt til skamme og rykker rett opp.

Postkasse 1:
Brannmann tippet Hødd godt opp på tabellen og Brattvåg på nedrykk. Say no more selv om jeg håper at Brattvåg klarer seg.

Tippeligaen:
Her har Hødd 2 gjort som jeg spådde og har ingen mulighet til å overleve. Vika og Herd har gjort det motsatt godt ut fra mitt tips, men begge er på vei til å berge plassen.

Womens league:
Brannmann har fått noen stikk fra damefotballens venner etter å ha kalt Herd og Fortuna middelhavsfarere. Nå har i allefall Fortuna vist at de vil være med å kjempe om opprykk nok en gang, men jeg holder hard på at skal Sunnmøre ha et lag opp i neste øverste damenivå kan ikke de to byklubbene dele på ressursene.

Med dette ønsker Brannmann god sommer. Forhåpentligvis finner jeg veien til tastaturet igjen i august - til da så skal ferien nytes. Personlig blir det nedtelling til 12. august og Molde-Brann. Da vet jeg om et lag som er klar for revansje.

Da trykkes send fra tabelltopp på Norges høyeste nivå. Her skinner solen og høy solfaktor kreves!

Kommentarer