Tampen brenner

Brannmann har hatt så mye å bruke tastaturet til at fotball har måttet vente fint på tur. Men når det nå lakker og lir mot slutten av sesongen, må det prentes noen ord ned. Jeg finner ikke tid til annet en av å ta frem mitt tabelltips før sesongen, og se hvordan det hele ligger an før sesongen er over. Her går vi:

Eliterserien:
Her avventer jeg tabelltipset mitt siden det tross alt er flere runder igjen

Borettslaget:
Samme her, tabelltipset får vente.

Postkasse 1:
Her hadde jeg Hødd på 9.plass og Brattvåg på 11.plass. Før siste runde ser det litt bedre ut. Hødd er på 7.plass og Brattvåg 9.plass. Men jeg er tross alt fornøyd med tipset mitt. Heldigvis overleve begge lag i divisjonen!

TippeligaEN
Dette var tipset:
Spjelkavik nr 5
AaFK 2 nr 9
Herd nr 11 (Betyr dessverre nedrykk...)

En runde før slutt er stillingen som følger:
AaFK2 4
Spjelkavik 5
Herd 12

Nok en gang slår jeg meg på skuldra og skyter av meg selv. Nå håper jeg selvsagt at Herd slår Træff i siste runde og berger plassen. Men vurderingene er jeg stolt av!

Twitterliga 1:
Her er forhåndstipset:
Nr 1: Bergsøy
 Nr 2: Rollon
Nr 3: Hødd 2
Nr 4: Volda
Nr 5: Ørsta
Nr 6: Emblem
Nr 7: Valder
Nr 8: Sif/Hessa
Nr 9: Hareid
Nr 10: Blindheim
Nr 11: Norborg/Brattvåg 2
Nr 12: Larsnes/Gursken

Dette var ikke bra nok tippet. Her går BH rett ned med stadion til topps. Så ser det mørkt ut for Emblem også. Det ble for tøft for bygdelaget fra Ålesund, selv om det ennå finnes håp. Men laget mangler umiddelbar rekruttering bakfra. Kanskje kan det være godt å slappe av i 5 div til ungdomsskoleguttene har blitt eldre?
Volda tok rotta på alle i år, og prosjektet Bergsøy ser ikke til å lykke i 2019 heller.

Twitterliga 2:
Nr 1: Langevåg
Nr 2: FK Sykkylven
Nr 3: Godøy
Nr 4: Hovdebygda
Nr 5: Skodje
Nr 6: Aksla
Nr 7: Hasundgot
Nr 8: Herd 2
Nr 9: Volda 2
Nr 10: Ellingsøy
Nr 11: Stranda
Nr 12. Vigra

Superjevnt i toppen her, og jeg kan stolt si at jeg har tre av fire med. Hovdebygda har vært overraskelsen i år. Her er intet avgjort! Men Sykkylven og Langevåg har lett motstand igjen, så da blir det nok de to på toppen. Ned går det med Skodje og Ellingsøy - og kanskje Herd2. Det er det ironisk nok Herd 1 som bestemmer.

Twitterliga 3 avd 1
Her garderte jeg med tre lag. Giske, MSIL og Fjørtoft. Det ble Giske som tok seieren i år

Avd 2
Etter å ha spekulert litt på lagene rundt Ørsta, var jeg også innom Vanylven for å finne en mulig kandidat. Treff der også

Avd 3
Her to Spjelkavik 2 innersvingen på meg. Hadde Stordal/Ørskog høyt oppe, men har noen i løpet av året funnet ut at det er lurt at Vika har et lag i 5.div. Ellers var jeg kjepphøy på Guard. Det gikk ikke så bra..
I damenes var jeg ikke påståelig. Jeg fikk dessverre rett ang Fortuna. Herd er jo i 2 div, men når Herd 2 vinner lokal 3.div så er rett og slett godene skjevt fordelt i kvinnefotballen. Dermed mister også jeg interessen for å følge med. 

Da trykkes send med en ustabil holdning til fotballblogging i fremtiden. Er redd for at det blir ustabil, men det er som med Brann, man vet aldri!

Kommentarer